מוזיאון מאנה כץ

מוזיאון

מוזיאון מאנה כץ כחלק ממוזיאונים בחיפה הוא מוזיאון המציג תערוכה שכוללת את כל עבודותיו ויצירותיו המיוחדות של מאנה כץ.

מה נמצע במוזיאון?

המוזיאון מציג למעשה מאות תמונות משמן, ציורי גואש, ציורים עם פסטלים ורישומים רבים אחרים של האמן. בנוסף מוזיאון מאנה כץ מציג פסלים רבים וכן את האוסף הפרטי של האמן כגון ריהוט מיוחד, שטיחים ופסלונים. המוזיאון כולל גם אוסף גדול ויקר של תשמישי קדושה רבים והוא אחד המוזיאונים הייחודיים והעשירים הכוללים אוסף ובו מנורות, כתרים, פרוכת, רימונים וחפצים יהודיים נוספים רבים.

היכן ניתן למצוא יצירות נוספות?

יצירותיו המיוחדות של כץ אינן נמצאות רק בתוך המוזיאון, אלא נמצאות גם בתוך מוזיאונים גדולים רבים בירושלים, בתל אביב ובעולם. המוזיאון לאמנות חדשה בפריז, וכן מוזיאון המטרופולין בניו יורק כמו גם מוזיאון באמסטרדם כוללים את יצירותיו האמנותיות החשובות.

מיהו מאנה כץ?

האמן מאנה כץ היה צייר צרפתי ממוצא יהודי שנולד באוקראינה בשנת 1894, למד אמנות בפריז ולקראת סוף חייו הגיע לארץ. כץ נולד למשפחה יהודית אדוקה בדתה, אביו היה שמש בבית הכנסת ואת נעוריו וילדותו בילה כץ בלימודים בישיבה. בגיל שש עשרה החליט לצאת ללמוד לימודי אמנויות בבית ספר בווילנה, אך התקשה להסתגל לחיים בחברה החילונית ושב לבית הוריו. אמן שהתרשם מכישרונו שכנע אותו להירשם לבית ספר אחר לאמנויות באוקראינה, שם למד במשך כשנתיים ולאחר מכן עבר להתגורר בפריז וללמוד באקדמיה לאמנויות בעיר. בעקבות מלחמת העולם הראשונה הוא שב לרוסיה והמשיך שם בעבודותיו האמנותיות רק לאחר מספר שנים שב חזרה לפריז ועבודותיו ותערוכותיו זכו שם לאהדה רבה והוא אף קיבל אזרחות צרפתית.  

יש עוד מסביב למוזיאון

מוזיאון מאנה כץ עורך במקום גם סיורים בחיפה. לאחר התרשמות מהתערוכה ניתן לצאת לאחד מן הסיורים הרגליים ברחוב יפה-נוף שם ממוקם המוזיאון, הסיור נערך בין המבנים ההיסטוריים המיוחדים עד לנקודות תצפית על נוף חיפה. מטרת הסיור הוא להתרשם מיופייה של העיר חיפה תוך התבוננות על השילובים הייחודיים לעיר עם המפגשים של מרחב בנוי ועירוני, נוף פתוח לצד עיר שבנויה על הר וצופה אל הים ואל המפרץ.  

 

מקווים שנהנתם מהכתבה ושאתם מתכננים את יום הכיף הבא שלכם למוזיאון, מוזמנים להמשיך ולקרוא עוד כתבות מעולות באתר שלנו.

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *