מעלית הזמן – חוויה אישית

מעלית הזמן , אטרקציות

אין אחד מאיתנו שלא חשב לפחות פעם אחת בחייו האם קיים דבר כזה שנקרא "מכונת זמן".

אז לא, את הזמן שלנו אי אפשר להחזיר לאחור, וכנראה שאנחנו תקועים עמוק בהווה, אך מה שכן אפשר לעשות בנידון, זה ללכת לבקר במעלית הזמן בירושלים, ולחוות חוויה מטריפת חושים המדמה נסיעה בזמן.

למי שלא מכיר, בילוי במעלית הזמן בירושלים תוכל לספק עבורכם חוויה אינטראקטיבית מדהימה, אשר תעביר לכם 3,000 שנות היסטוריה של העיר ירושלים באופן הכי חווייתי ומרתק שיש.

אם כן, כאשר הגעתי למקום, הנמצא בבית אגרון בירושלים, הופתעתי תחילה מהמחשוב והטכנולוגיה המתקדמת במיוחד שהושקעה במקום הזה. כנראה, כל עוד מדובר בהיסטוריה של העם היהודי, כל שקל חשוב ליצירת החוויה האולטימטיבית. בתוך האולם היו מספר מושבים, אשר נעים על שישה צירי תנועה, תוך שימוש באפקטים מושקעים, אשר מעניקים לצופים תחושה שאנו יורדים עכשיו אל מעמקי האדמה וההיסטוריה של ירושלים, ונהפכים להיות חלק ממנה.

את המסע אל ההיסטוריה, ליווה אותנו קולו של חיים טופול, בדמות של מורה דרך זקן ובא בימים, אשר חווה את ההתרחשויות הללו, וכעת – בא להציג לנו אותן במלוא הדרן. המסע כולו מועבר בצורה מסודרת וברורה, כך שאין אדם אשר יתקשה להבין את הסדר הכרונולוגי ואת האירועים ההיסטוריים. הכל מסודר על ציר זמן ברור ומובהק, שבכל תקופה דואג להזכיר היכן ומתי אנו נמצאים. למעשה, המסע במעלית הזמן מתאר את רצף האירועים שהפכו את ירושלים לעיר הקדושה ביותר לשלוש הדתות הגדולות, ומסתיים במסע אווירי מעל נופי ירושלים, כפי שהיא נראית כיום.

בעת המסע עצמו, היה נדמה כי שכחתי בקלות שמדובר סך הכל באולם עם כסאות זזים. האקוסטיקה, הצלילים, המראות, הסיפורים ובמיוחד האפקטים הייחודיים, הפכו את כל החוויה הזאת לחוויה רב חושית, אשר נתנה לי הרגשה כאילו אנו נמצאים בתוך הסיטואציה: מתהלכים לנו בין הסמטאות בתקופה הביזנטית, פוגשים את הגיבורים הגדולים מהסיפורים ההיסטוריים, מטיילים בין הבתים ורואים את השינוי שעברה העיר בכל תקופה ועוד. אין ספק כי גם אנשים אשר נרתעים מהיסטוריה, ומסיפורי התנך, יופתעו לגלות כי מעלית הזמן מספקת את כל המידע הזה בצורה שלא ניתן להתעלם ממנה, ומלדמת אותנו דברים רבים שלא ידענו.

בנוסף למסע אל מחוזות ירושלים העתיקה, מעלית הזמן מספקת למבקרים בה הרפתקאות נוספות, אשר בנוסף למסע בזמן אחר, היא תקח אתכם גם למסע במקום אחר.

כך למשל, מצאתי את עצמי, ואת חבריי באולם, צוללים יחדיו אל הבפנוכו של גוף האדם. מסע בגוף האדם לימד אותנו כיצד אנו נושמים, קולטים מידע, מעכלים, ובכללי – איך אנו נראים מבפנים. (רמז: כולנו נראים אותו דבר). מדובר גם כן במסע מרתק שלל פניני ידע שיעלו לכם מודעות בהיבטים שונים, ויגרמו לכם לתובנות חדשות. כמובן שגם המסע בגוף האדם מועבר כולו באופן חוויתי ומעניין במיוחד, אשר לא ישאיר אף אחד מהקהל אדיש.

מיד לאחר מכן, בשל ההתלהבות הגדולה עברתי למסע נוסף במעלית הזמן, וכך מצאתי את עצמי חוזר אחורה לתקופה שבה לא היה כאן כלום. תקופת המפץ הגדול. הרפתקה זו, מעניקה לצופים בה הצצה מרהיבה אל מערכת השמש, כדור הארץ, הירח והכוכבים השכנים אלינו. ההמחשה של החלל היתה כל כך סוריאליסטית: כוכב שביט טס מעל ראשנו, אסטרואיד נחת ממש לידנו ויחד עם כל זאת נוכחנו לדעת כמה אנו קטנים ביחס לחלל האינסופי.

מעלית הזמן סיפקה לי חוויה חד פעמית, רב חושית ויוצאת דופן ממה שחוויתי עד כה. החוויה מומלצת לכל הגילאים, החל מילדים ועד למבוגרים, אשר מעוניינים להנעים את זמנם, לבלות בנעימים ותוך כדי, על הדרך – גם להחכים קצת ולעלות את רמת הידע על החיים שלנו, ועל העולם בו אנו חיים.

 

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *