רפטינג נהר הירדן

נהר הירדן

לכל אחד מאיתנו קיים היצר ההפרתקני, שסוחף אותנו למחוזות מדהימים, וגורם לנו לבצע פעילויות מקוריות וייחודיות, הטומנות בחובן זיק קטנטנן של סיכון ואנדרנלין. באוויר, ביבשה או במים, קיימות אינספור אטרקציות שיוכלו לעורר לכם את כל החושים ולגרום לכם להנאה צרופה ומגוונת במיוחד.

למי שלא מפחד ממים, ומרגיש בימי הקיץ שבא לו להתרענן מעט, יכול לנסוע צפונה לאזור קיבוץ גדות ולקחת חלק באטרקציית רפטינג נהר הירדן. מדובר באחד ממסעות הרפטינג הפראיים ביותר שקיימים בארץ (ולמי שדואג – המקום מקפיד על כללי בטיחות נוקשים). במשך ארבע שעות תפליגו בנהר סוער וגועש באורך 12 ק"מ מלאים באקטרים וריגושים.

מעבר לחוויית השיט עצמה, לא תוכלו להתעלם מנופיו הקסומים של הירדן, אשר נמצא באזור הפחות נגיש בגליל, בהם ניתן לראות את הטבע במלוא עוצמתו. החל מקניון עמוק ומצוקי, אל מצודות ותחנות קמח עתיקות, שדות פרחים וציפורים ועוד.

ברפטינג נהר הירדן תוכלו כמובן לבחור לבצע גם את המסלול הרגוע יותר, אשר נחשב לפחות מהיר ומסוכן, ואף יותר קצר.

שיט זה מיועד לכל אותם אנשים אשר רוצים לחוות את חוויית הרפטינג בנהר הירדן, אך לא רוצים לבצע פעילות אקטסרימית מידי. מה שנקרא – טעימה.

לכל אלה המחפשים את האקסטרים והאנדרנלין, צפויה חווייה ייחודית במיוחד הכוללת שיט ב"מים לבנים", אשדים סוערים, גלים, נפילות למים, מעברים צרים ובקיצור – אירוע שלא תשכחו להרבה זמן. כאשר תגיעו למקום תקבלו את כל הציוד הנדרש: קסדה, חגורת ציפה, משוט וחליפת צלילה. לאחר מכן תקבלו תדרוך ותצאו אל נקודת ההתחלה, הנמצאת בסמוך לגשר בנות יעקב.

תחילת השיט הינה קלילה, איטית ושקטה, בה ניתן להתרשם מהנוף המרהיב ובעלי החיים הייחודיים הנמאצים במקום. אט אט, ככל שמתקדמים במורד הנהר, מתחיל האקשן האמיתי. במהלך השיט עצמו, אשר כמובן מלווה במדריך מנוסה, תתנסו בחתירה מתמשכת לעבר היעד שלכם, תתנסו בעבודת צוות, גיבוש, ותכנון מקדים. לרפטינג נהר הירדן ייחודיות משל עצמו, שהיא הרציפות באשדים. הכוונה היא שנהר הירדן הוא למעשה אשד אחד ארוך של מים לבנים, מה שמבטיח 4 שעות רצופות של אקשן סוער ללא הפסקה. כאשר שטים ברפטינג נהר הירדן, יש לשים לב לעירנות גבוהה ומיומנות מתמדת, בגלל רוחבו הצר יחסית של הנהר.

על מנת לעשות הפוגה קלה מן הפעילות הגופנית כתוצאה מהחתירה, ישנן עצירות קטנות בהן מחכים לסירות אחרות באוזרים מסוכנים או קשים. בזמן זה ניתן להתרענן, להתחמם מן השמש, להרגע, לצלם תמונות ולצבור אנרגיות להמשך המקטע.
לבסוף, לאחר השיט, מגיע אוטובוס אשר ייקח אתכם בחזרה אל נקודת המוצא, שם תוכלו לאכול במסעדה הנמצאת במתחם, לעשות פיקניק על הספלים הפזורים באזור, ובעיקר – להסדיר נשימה.

רפטינג נהר הירדן הינו חווייה מומלצת ביותר, לכל אלה המחפשים אטרקציה ייחודית ואינה שגרתית לבילוי משותף עם חברים או משפחה.

 

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *