מוזיאון הרצל – אין עתיד בלי עבר

שולחן עבודה

אומרים שמבלי להכיר את העבר שלנו, לא נוכל לחיות את הווה, ויותר גרוע – יהיה לנו קשה לדעת כיצד להמשיך אל עבר העתיד

העבר הינו פרט חשוב ביותר בכל אדם, קהילה, עם, מדינה, או אומה. כבר מהעת העתיקה, ניסו בני האדם להמציא דרכים ייחודיות בכדי להעביר את סיפורי העם הוותיקים אל ההווה, בכדי לשמרם.

אז נכון, שיעורי היסטוריה בתיכון אמנם לא תמיד היו מעניינים, אבל זה לא אומר שההיסטוריה שלנו כעם היהודי לא מעניינת. אולי פשוט הדרך להעברת המידע הזה היתה לא נכונה. כאן נכנס לתמונה מוזיאון הרצל, הממוקם (איך לא) בכניסה להר הרצל. מוזיאון הרצל ניתן ללמוד בדרך חוייתית ומעניינת במיוחד על אחד מהאישים הבולטים, החשובים והעיקריים של מדינת ישראל – הלוא הוא בנימין זאב הרצל – חוזה המדינה. למעשה, המוזיאון הנמצא מוזיאון הרצל מספר את סיפורו בדרך להגשמת החלום להקמת בית לאומי לעם היהודי.

במהלך הביקור במרכז הרצל, תוכלו להינות ממייצג אורוקלי מרהיב ומעניין במיוחד, ומתאים גם לילדים (החל מגיל 6).

במהלך המייצג תיווכחו להכיר את מצבם של היהודים מאותה תקופה, מפי נקודת מבט של הרצל, להיות שותפים לשאיפות, לחלומות וכן לאכזבות שלו, להישגים הגדולים שלו, וכן לאתגר הגדול שהניח במורשתו לאחר שנפטר.

נושאים כמו זהות יהודית, אנטישמיות, יחסם של יהודי התפוצות לרעיון הציוני, משמעותה של ארץ ישראל וכן דמותה של המדינה היהודית עולים גם כן על הפרק במהלך הביקור במוזיאון וניתן לראות שחלקם עוד רלוונטיים גם לימינו כיום.

מעבר לכך, במרכז הרצל תוכלו למצוא שלל פעילויות נוספות כמו סדנאות וסיורים בנושאים שונים כמו: סיור העוסק במחלוקות ושותפיות בחברה הישראלית, ומתמקד בדמותם של ז'בוטינסקי ורבין,מנהיגות נשית ציונית, סיור ברחבי העיר ירושלים באתרים חשובים ומצייני דרך לעם היהודי, וכן סיור בהר הרצל בליווי שחקנים המגלמים דמויות חשובות מההיסטוריה הציונית. דמויות כמו גולדה מאיר, דוד וולפסון וזאב ז'בוטינסקי.

לסיום, מרכז הרצל הינו מרכז חווייתי ומלמד גם יחד, הטומן בחובו דגש רחב על חיבור בין העבר להווה. המרכז המותאם לקהל יעד נרחב ביותר, הן מבחינת גיל והן מבחינת שפה ותכנים.

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *