השוואה בין בית קולנוע לב – גלובוס – סינמה סיטי

קולנוע

אחד הבילויים האהובים על הישראלים הוא יציאה לסרט. זה נגיש, זה קרוב, זה ספונטני וזה לא דורש מאמץ מיוחד. תרבות הקולנוע כאן כדי להישאר.

שלוש רשתות הקולנוע הגדולות בישראל הן קולנוע לב, גלובוס גרופ ורשת סינמה סיטי. ערכנו עבורכם השוואה קצרה כדי להבין את ההבדלים ביניהן.

עם התפתחותם הטכנולוגית של מכשירי הטלוויזיה הביתיים והאפשרות למצוא כל סרט לצפיה ישירה באינטנרט התעוררה תחושה שאוטוטו הקולנוע מת. אבל הקולנוע נשאר חזק בתמונה ומהווה את אחד הבילויים האהובים על הישראלים. בישראל פועלים בתי קולנוע שונים, ונשאלת השאלה מה ההבדל ביניהן ואיזה מהם הכי מומלץ.

קולנוע לב

קולנוע לב הוא הוותיק מבין שלושת בתי הקולנוע אותם נסקור. הוא הוקם בתל אביב בשנת 1982, כקולנוע שמטרתו להביא לקהל הישראלי סרטים נוספים מלבד אלה ההוליוודים. ארבעה עשורים אחרי הקמתו, קולנוע לב הוא כבר רשת בפריסה ארצית, אך ממשיך להביא תוכן מקורי ואיכותי. לרשת תשעה סניפים ברחבי הארץ, והם נוקטים בגישה המתחשבת גם בצופים. כך למשל, אחד העקרונות של הרשת היא שלא להקרין יותר מחמש דקות של פרסומות בתחילת הסרט.

גלובוס

רשת גלובוס היא הצעירה מבין רשתות הקולונוע שבסקירה. היא הוקמה בשנת 2007 וחרטה על דגלה את העיקרון של הבאת תרבות הקולנוע אל הפריפריה. בניגוד לקולנוע לב שמתרכז באזור המרכז והחל את דרכו בעיר תל אביב, חברת גלובוס פרוסה בכל רחבי הארץ תוך דגש על הפריפריה. עיצוב המתחמים של בתי הקולנוע של גלובוס שם דגש על האזור בו הוא נמצא, כך נוצר חיבור בין הקולנוע לתושבים, דבר המגביר את כמות המבקרים בקולנוע.

סינמה סיטי

סינמה סיטי הוקמה בשנת 2002 וייחודה הוא בסניפים הגדולים שלה. בבעלות הרשת שישה סניפים, שנחשבים לבין הגדולים בישראל. המתחם שנמצא בסמוך לצומת גלילות, סינמה סיטי רמת השרון, הוא הראשון שפתחה הרשת והוא הוביל למהפכה בתפיסת הקולנוע בישראל.

אם עד אז היה מקובל להקים בתי קולנוע במרכזי הערים ובקניונים, מספר אולמות קטן בכל קולנוע, מתחם זה שינה את המגמה. זהו מתחם ענק הכולל 30 אולמות, והצלחתו הכלכלית הובילה לפתיחתם של בתי קולנוע רבים הפועלים בצורה דומה. שלושת בתי הקולנוע- לב, גלובוס וגם רשת סינמה סיטי– מהווים גורם חשוב בתרבות הקולנוע הישראלית ומומלץ לכל אחד לבקר בהם.

Tagged with:     , ,

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *