מי מפחד מהתור בקופה? -מסוף אשראי

ההכנות בשיאן וההתרגשות כבר באויר, בעוד רגע יפתחו הדלתות והקונים הראשונים יכנסו לחנות החדשה.

הם יעברו בין המדפים , יבחנו כל בגד, יכנסו לתאי המדידה ויהנו מהמבחר המגוון והייחודי של פירטי האופנה. לאחר שימצאו את מבוקשם הם יגשו לקופה עם הבגדים שהם רוצים לקחת איתם הביתה.

הם יגיעו למסוף אשראי שבקופה ויגישו את כרטיסם לקופאית שתעביר את הכרטיס במסוף סליקה מתקדם ביעלות ובמהירות והנה הם כבר יוצאים מהחנות עם שקית ביד וחיוך על השפתיים.

 

זו התמונה שדמיינתי אל מול עיני בשנה האחרונה כאשר עשיתי את כל ההכנות לפתיחת החנות החדשה שלי. כל כך הרבה ימים ארוכים של חשיבה, פגישות, עבודה בשטח ועבודה מול ספקים.

 

כשסוף סוף הסחורה כבר היתה על המדפים ונותר לי רק לסגור את עניין התשלום בקופה, חשתי במתח אל מול הנושא שכלל לא הייתי בטוחה לגביו מסוף סליקה. מעולם לא עבדתי עם מסוף אשראי והאמת שהחשש התגנב לליבי כאשר הזמנתי מסוף סליקה. והרי כמעט כל הקונים ישלמו באשראי ואיך אפשר לוותר על מסוף אשראי בחנות בגדים.

 

רגע התשלום בקופה הוא רגע קריטי. הוא השיא של המכירה, למעשה חווית הקניה של הלקוח יכולה לקום וליפול ממש שם כשהוא עומד אל מול מסוף סליקה ומושיט את כרטיסו לקופאית שתעביר אותו במסוף אשראי ותחייב את חשבונו. כדי שרגע השיא הזה יעבור בהצלחה צריך להתכונן אליו מכל בחינה אפשרית.

 

על הקופאית להיות סבלנית ואדיבה עם הקונה בעת התשלום, על מסוף אשראי להיות יעיל ומהיר כי אם מסוף סליקה לא יעבוד ביעילות, הלקוח יאבד סבלנות. הוא ממתין לאישור האשראי ממסוף סליקה ורוצה לקחת במהירות בחזרה את כרטיסו ממסוף אשראי, לאסוף את השקית עם רכישותיו ולצאת מהחנות.

 

אם רגע השיא הזה יעבור במהירות וביעלות ולא יתמהמה בהמתנה במסוף אשראי לאישור ארוך, או אם כרטיסו לא יעבור במסוף אשראי, אז תהיה בעיה. הלקוח יזכה בעוגמת נפש שלא לצורך ושאר הקונים שממתינים בקופה אחריו יאבדו גם הם את סבלנותם ועלולים לעזוב את החנות ללא קניה.

 

ולכן, חשוב לתכנן ביעילות את כל התנהלות הקופה כדי שכל הלקוחות יצאו מהחנות שבעי רצון.

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *