מועדון הנוסע המתמיד – נקודות חשובות שכדאי לדעת

כרטיס אשראי

במידה ואתם טסים לחו"ל בתדירות גבוהה יחסית, וודאי שמעתם (ואפילו הצטרפתם) לאחד מבין מועדוני הנוסע המתמיד בחברות התעופה השונות. מדובר במועדוני לקוחות של חברות תעופה מסוימות, שמקנים את האופציה לצבירת נקודות באמצעות טיסות, בהתאם למחיר הכרטיס ויעד הטיסה

אותן נקודות צבירה, לבסוף יכולות לזכות את חברי המועדון בהטבות שוות ומשתלמות במיוחד.

העיקרון העומד בבסיס מועדוני הנוסע המתמיד, הינו צבירת נקודות (או מיילים, תלוי בחברת התעופה), שאותן ניתן לממש בקבלת הנחה משמעותית לרכישת כרטיסי טיסה, שדרוגים למחלקה גבוהה יותר במטוס, הרחבת משקל הכבודה, כניסה לטרקלין ה-VIP, עדיפות ברשימות המתנה ועוד.

למעשה, חברי מועדון הנוסע המתמיד יוכלו להיות זכאים לצבירת נקודות, רק כאשר הם טסים בחברת התעופה בה הם נחשבים חברי מועדון. כתוצאה מכך, נוצר מצב שבו שני הצדדים מרוויחים – מחד, חברי מועדון הנוסע המתמיד נהנים מהטבות משתלמות ביותר עבור טיסות עתידות, ומאידך, חברות התעופה מחזיקות בקהל לקוחות נאמן ואוהד, אשר מרבה לטוס במטוסי החברה, ובכך יכולה לשמר את הקהל הקיים, והלגדיל אותו באמצעות מצטרפים חדשים. עם זאת, חשוב לזכור כי חברות באחד ממועדוני הנוסע המתמיד תיהיה משתלמת וכדאית עבורכם, רק אם אתם אכן טסים בתדירות רבה. מי שטס מספר מועט של טיסות בשנה, חברות במועדון לא תעניק לו הטבות שוות.

כיום, ישראלים יכולים להצטרף לאחד מבין ארבעה מועדוני הנוסע המתמיד: אל על, המקנה את ההטבות הטובות ביותר, וכן מאפשר צבירת נקודות טיסה גם דרך כרטיסי אשראי מסוימים,
Star Alliance – המאגד 30 חברות תעופה (ביניהן לופטהנזה, סוויס, יונייטד איירליינס ועוד,
One World – המאגד 15 חברות תעופה כמו אמריקן אירליינס, בריטיש איירווייז ואייר ברלין, ומועדון Sky Team, אשר כולל כ-20 חברות, ביניהן דלתא, אייר פראנס ואל-איטליה.

אם כן, טרם הצרפותכם למועדון הנוסע המתמיד, חשוב לבדוק מספר נקודות:

תחילה, בריתות – בין חברות התעופה השונות קיימות בריתות שבאמצעותן ניתן לממש מיילים או נקודות גם לטיסות דרך חברות אחרות השותפות בברית. כך למשל, חברת אל-על מפעילה מועדון הנוסע המתמיד עצמאי, אשר בו נכללים הסכמי בריתות עם חברת קוואנטס האוסטרלית, סאות' אפריקן איירליינס, ואירו מקסיקו.

שנית, היררכיה – כל מועדוני הנוסע המתמיד מחלוקים בתוך עצמם למספר דרגות או רמות של חברות. הדרגות הללו נקבעות על פי מספר צבירת הנקודות שהספיקו החברים לצבור מהלך זמן נתון. בדרך כלל, בכל חברה תוכלו למצוא בין 3 ל-5 דרגות כאלה. כך, חברים אשר נמצאים ברמה הגבוהה ביותר, נהנים מהטבות גדולות ושוות יותר.

שלישית, צבירה – כל חברת תעופה יכולה לקבוע את תנאי צבירת הנקודות של עצמה. בין אם מדובר בנקודות צבירה על פי מחיר כרטיס הטיסה, מרחק יעד הטיסה, או סוג הכרטיס. כך למשל, בחברת אל-על ניתן לצבור בטיסה ללונדון במחלקת תיירים בין 20 ל-100 נקודות. לצורך השוואה, טיסה לניו יורק במחלקת עסקים בחברת אל על, ייזכו את חברי מועדון הנוסע המתמיד בין 180 ל-320 נקודות. כמו כן, לחברי מועדון הנוסע המתמיד של אל-על ישנה אפשרות להחזיק בכרטיס האשראי פליי-קארד, אשר באמצעותו אפשר לצבור נקודות גם באמצעות קניות, השכרת רכב, לינה במלונות ועוד.

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *