כל מה שרציתם לדעת על האופנה בשנות השבעים:

אופנה

אם קיים עשור כלשהו במאה ה-20 שעיצב יותר מכל את עולם האופנה כפי שאנו מכירים כיום הוא ללא ספק הסבנטי'ז.

השינוי באופנה בשנות השבעים

העשור, הינו אבן דרך משמעותית בעולם האופנה, כאשר הוא הביא עמו פריטים שכיום אנחנו לא יכולים לתאר את המלתחה שלנו בלעדיהם: ג'ינס, חליפות, שורטים ופריטי לבוש בצבעים צעקניים. כמו כל אופנה וטרנד שהוא, אופנת שנות ה-70 החלה ברחוב, על רקע מלחמת וייטנאם שהביאה עמה סגנון היפי צבעוני אשר היה מזוהה עם המתנגדים למלחמה, ומשם זלג אל האופנה היאפית ואפילו לאופנת האליטה.

הסגנון הראוונטני והקיצוני

לאורך העשור, היו כל מיני שינויים בטרנדים האופנתיים, כאשר בתחילת העשור, הסגנון היה ראוותני וקיצוני: צבעים קיצוניים וחזקים ופריטים מאוד צעקניים בעיצוב שלהם. לראשונה, נהפכו המכנסיים לפריט חובה בארונה של אישה, כאשר בקיץ נהגו הן הנשים והן הגברים ללכת עם מכנסיים קצרים (שורטים), מה שלא היה מקובל עד אותה תקופה. מקובל להניח כי השורטס והצבעוניות היו רק השלמה של הפריט החם באמת בשנות השבעים – הגלגיליות. הגלגיליות היו בכל מקום, בכל צבע ועל כל אחד, והם סימלו את החופש שרבים כה ייחלו והפגינו עבורו בשנים אלו.

מכנס הפדלפון

פריט נוסף, שאולי מסמל יותר מכל את שנות השבעים, ועושה גיחות אופנתיות לתקופות מסוימות גם בשנים האחרונות, הוא כמובן מכנס הפדלופון. הפדלופון הוא מכנס אשר מתרחב באופן הדרגתי מהברך ועד כף הרגל. הוא מזוהה עם הדיסקו, עם התקופה, עם משקפי השמש הגדולות והצבעוניות ועם הצבעים הצעקניים שנהגו ללכת עמו. הפדלופון היא מתרחב מאוד, כך שהיה מגיע ל-32 סמ"ק מסביב למכפלת.

החליפות שהשתדרגו

עוד פריט המזוהה עם האופנה של עשור זה, היא החליפה. החליפה אמנם עברה אבולוציות רבות מאז, והיא פריט אופנתי נחשב ונפוץ גם בימינו, אך את תחילת דרכה היא עשתה אי שם בשנות ה-70. לראשונה החליפות הותאמו גם לנשים, והן היו שימושיות לכל סגנון שהוא – יומיומי, ספורט, אלגנט ועוד. כמובן, שמרבית החליפות עבור הנשים היו בדמות חצאית ולא בדמות מכנס. הצבעים החזקים של התקופה נכנסו גם לקו העיצוב של החליפות, כך שחליפות צהובות ירוקות וורודות היו דבר שבשגרה.

מקווים שנהנתם מהכתבה ואתם מוזמנים להגיב לנו מה אתם חושבים עליה או סתם לשתף אותנו בתמונות שלכם עם האופנה שלכם.

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *