מה זה שירות קונסיירז ומתי משתמשים בו?

פעמון מסעדה

בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית בעולם יש הרבה מאוד מקצועות אשר איבדו את משמעותם בגלל פתרונות טכנולוגיים שנכנסו בנעליים של מי שהיה במקצועות האלו

אפשר לראות את זה בעולם של המפעלים, תפקידים טכניים ואפילו בעולם של שירות קונסיירז.

מה זה שירות קונסיירז?

לפני שבכלל מתחילים לדבר בנושא, חשוב להבין את ההגדרה. קונסיירז זו מילה שמקורה בצרפתית שמשמעותה "שוער". מדובר באדם שמתפרנס מעבודה כוועד בית (כלומר, אחראי ומרכז את כל הלוגיסטיקה והתחזוקה של הבניין מבחינה בירוקרטית) וגם מהווה שרת של הבניין (מרכז ומטפל בכל הנושא של התחזוקה הפיזית).

איפה ניתן למצוא שירות קונסיירז?

במדינות אירופאיות, בעיקר בצרפת זה היה מאוד מקובל עד סוף המאה העשרים ואז לאט לאט החלה ירידה במקצוע ברחבי צרפת. הוא עדיין קיים ומקובל בחלקים שונים בשוויץ עד היום. בגדול, את השירות קונסיירז' ניתן לראות שהחליפו השומרים בכניסה לבנייני מגורים גדולים ובמקביל יש חברת ניהול ואחזקה לבניין. כלומר, היום יש התמקדות גדולה יותר ברמה המקצועית ולכן לא מצפים מאיש אחד שידאג הן לאחזקה של הבניין וגם יהיה שומר בכניסה.

לאן שירות הקונסיירז התגלגל היום?

כפי שפירטנו בפסקה הקודמת, ניתן לראות שהיום השירות קונסיירז התפצל לשני תפקידים מקצועיים שונים. תפקיד אחד הוא ועד הבית (כאשר בבניינים גדולים מדובר הרבה פעמים על חברת אחזקה). התפקיד של וועד הבית הוא לדאוג לכל הנושא של אחזקת הבניין, הנראות שלו, התקינות של הפגמים הטכניים בו ואם יש כל דבר אחר שצריך. במקביל לוועד הבית יש את השומרים בכניסה אשר ההכשרה שלהם היא אחרת לחלוטין. הם עוברים קורס אבטחה ונושאים נשק. רמת האחריות שלהם מאוד גבוהה כי מצופה מהם לטפל בכל מקרה שיידרש בו מעורבות של שומר.

ומה קורה בבתי מלון?

בבית מלון יש שירות קונסיירז שהוא שונה. מדובר על דמות מפתח בתפקוד המלון. תפקידו, בין היתר הוא לסייע לאורחי המלון בתיאום של הזמנות למסעדות, הזמנת מוניות ואמצעי תחבורה נוספים ובהגשת מכתבים או חבילות שהאורחים מקבלים מגורמים שונים.

בשורה התחתונה, שירות קונסיירז שינה מאוד את תפקידו במאה שנים האחרונות.

Tagged with:     ,

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *