מה זה שילוח בינלאומי

העברת סחורות ממקום למקום בעולם היא הבסיס לכלכלה העולמית כבר עשרות שנים וחברות של שילוח בינלאומי, אפשר להגיד, מניעות את העולם במובן מסוים.

שירותי הובלה של סחורות ממדינה אחת לאחרת, ההעברה בדרך כלל מבוצעת ע"י חברות שילוח פרטיות אך לעתים גם מדינות משתמשות במשאבים שלהם כדי להעביר סחורה בעצמם, כמו כלי תחבורה צבאיים לדוגמא.
שילוח בינלאומי נעשה בשלושה דרכים:
דרך הים, אניות מסע מעבירות חורות ממקום למקום ויכולות לשאת מסע כבד מאוד.
דרך האוויר, מטוסים יכולים להעביר מסע כבד אך מוגבלים במשקל ויכולים לשאת פחות מאניות.
דרך היבשה, רכבות ומשאיות מסע, בדרך כלל עובדות בשילוב עם הדרכים האחרות.

החיים שאנחנו מכירים הם בזכות השילוח הבינלאומי והוא חלק מחיינו גם אם נעזרנו בשירותיו באופן ישיר או באופן עקיף, לדוגמא: הקרמיקה שאנחנו דורכים עליה ככל הנראה הגיע מחו"ל ע"י שילוח בינלאומי, או העט, המחשב, הסמארטפון, כל דבר שבא מארץ אחרת בעצם..

ישנם אנשים שמקימים עסקים תוך הסתמכות על יכולות שילוח בינלאומי. אתרי מסחר כמו אמזון ואיביי פועלים גם הם באופן שאנו מכירים היום בזכות השילוח בינלאומי. הרבה אנשים משתמשים בחברות השילוח גם לצרכים פרטיים כמו הזמנת בגדים מחו"ל, רהיטים ואפילו רכבים.

איך בוחרים חברת משלוח?
הדבר הראשון שצריך להיחשב בו הוא דחיפות המשלוח. ישנם כמה אפשרויות ומהירויות משלוח שחברות השילוח מציעות לנו והמחירים משתנים לפי משקל וגודל החבילה ולפי מהירות המשלוח. משלוחי אקספרס הם הכי יקרים שמשלוחי אקונומי נחשבים זולים יחסית.

יש לשים לב שההבדלים במחירים בין חברות שונות יכולים להיות גדולים גם בשביל אותה החבילה באותה הדחיפות, אז כדאי לברר בכמה חברות לפני שממהרים לסגור משלוח.

הגבלות ומכ"ס
לכל מדינה יש את תנאי המכ"ס שלה והגבלות על משלוחים. ישנם ארצת שאסור לשלוח ירקות אליהם. בישראל לדוגמא אסור להזמין סכינים מחו"ל. סכין שיגיע לישראל ישאר אצל המכס ולא ישוחרר ללקוח. כמו כן ישנם אישורים מיוחדים שצריך להנפיק בשביל חבילות מיוחדות, כמו למשל, חומרים מסוכנים כאלה ואחרים, חיות, זרעים ועוד..

בפעם הבאה שתצתרכו להעביר חבילה ממדינה למדינה תכירו את כל האפשרויות שילוח בינלאומי שעומדות לפניכם ותדעו לבחור את הטובה ביותר.

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *